Har Fatlum Ahmeti öppnat pizzeria?




Torsdag, November 2009
19:00 HF Kroppskultur - HP Warta 24 - 27

Lördag, Januari 2010
15:00 HP Warta - HF Kroppskultur 23 - 22

Lördag, November 2010.
15:00 HP Warta - HF Kroppskultur 32 - 25

Fredag, Januari 20111.
18:45 HF Kroppskultur - HP Warta 26 - 27

Lördag, December 2011.
15:00 HP Warta - HF Kroppskultur 27 - 24



5 matcher, 5 vinster där jag minns Lördagen den 16 januari 2010 allra starkast. Ställningen var 20-12 och 44 minuter av matchen hade gått. Allt såg nattsvart ut. Då släppte vi på allt och blev HP Warta, inte HandbollsPojkarna Warta utan HuvudlösaPojkarna Warta. Ingen hjärna, bara kör! Martin Frändesjö slet sitt hår på Kroppskulturs bänk och blev totalt handlingsförlamad. I det läget Kroppsspelarna och ledarbasen befann sig rent mentalt så tror jag inte att dom hade löst förstakladdarnas matematik ens. Vi vann med 23-22 och laget kändes knappt överraskade efteråt, det var som att vi visste att vi skulle vända. Vi hade ju gjort det i Agnesberg någon månad innan.

Detta är en match som spelades för 2 år sedan och mycket har hänt i lagen. Kroppskultur har bytt tränare och spelar  lite annorlunda än vad dom gjort tidigare. Vi känner att vi har bra koll på laget och är väl förberedda inför morgondagens match. Jag tänker inte lägga så mycket fokus på varken spelarna i Kroppskultur eller mitt Warta utan hade tänkt mer att tagga igång och förklara vikten av morgondagens match men...

Vi har 11 poäng. Kroppskultur 10. En fyrapoängsmatch behöver inte förklaras.


Kan istället berätta att Henrik Johansson har sett oerhört stark ut på veckans träningar. Ser ut som att grabben hade ett bra nyårsfirande och hittat motivation för att "hänga dit den" i fortsättningen. Han skott under armen är ju bland det bästa i serien.

Apropå nyår, vilken härlig fest det blev. Många verkar vara nöjda och glada!!

Samling 13:15 i Lundbystrand imorgon, upp klockan 08:00 för frukost för att sedan äta lunch 12:00. Ska även peppa igång lite med att se VM-Krönikan 94. Fått lite cravings för den nu när jag sett Marcus Leifbys citat från Svennis, Svanberg och kompani. Finns det något man ryser till mer än den krönikan? Kanske Uwe Gensheimers semifinalmål mot Barcelona förra säsongen då. Titta nedanför:





Idag spelas tre matcher i Allsvenskan. Djurgården tar emot ett nyformat IFK Ystad, dock utan Per Ögren och Andre Olsson, som är på semester (tillsammans?). Jag tror dock att Torbjörn Jacobsson och Rikard Eriksson lyfter laget och säkrar Ystads andra tvåpoängare denna säsong. Tycker i alla fall att oddset är lockande. 3.80 på Ystad-vinst.

Nästa match som är värt att kommentera är Rimbo - Lindesberg. Jag tror ju inte på Rimbo i de långa loppet och känns som att kräftgången för laget kan fortsätta... om ett tag. Rimbo är ett inspirationslag som hatar juluppehåll och jag tror att dom fått ny kraft och längtat länge efter dagens match. Binai Aziz har varit i New York under uppehållet. New York innebär spontanmat och "vi kör väl en snabb In and out burger innan vi drar till Empire" ligger nära till hands. Dessutom hörde jag att Fatlum Ahmeti öppnat ny pizzeria, mellandagsrabatt och spelarrabatt innebär billiga pizzor och tydligen har Konrad Rasmussen m.fl besökt pizzerian flitigt under jul/nyårshelgerna. Måste understryka att detta är högst osäkra källor (läs: twittrande Simon Aulen).
Men jag tar en chansning och spelar Rimbo till det fantastiska oddset på 5.75 på Bet365.


Sista matchen är Västerås - Helsingborg och den lämnar jag. För ovisst.


Nu ska jag och farsan åka och kolla när Annies Kortedala tar emot Backa HK i Utmarkshallen. Heja KIF!!


Kommer in med ett kort reportage i bilen hem från Uddevalla imorgon.



//Alek
@fransammakant








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0