Mannen som skulle beskriva för mycket...



Jag tror att alla som följer den här bloggen börjar fatta hur det ligger till nu. Jag tycker det är viktigt att förstå, för att förstå det som inte sägs i varje mening. Så det är ingen idé att förneka det längre. Jag erkänner. Min och AlekB:s relation är så sjukt obalanserad. Det har funnits många relationer som påminner om den och ni känner till de mest erkända. Om jag är Batman, är AlekB Robyn (inte han i rött, utan ni vet hon som frågar: Do you really want me?). Om jag är Nalle Puh, är AlekB Nasse (Ja, varje gång han är förkyld säger han: Åh-h-h kääära nån). Om jag är B1, är AlekB B2. Om jag är Alexander Lukas, är AlekB Kalle Anka. Ja, ni fattar den undertryckta känslan.
Fick sms av AlekB idag:
AB: Jag har ju kört igång en grej, beskriva alla så att alla vet vilka vi snackar om. Jag började med målvakterna. Tar du vänstersexorna idag?
SB: Jaha... oväntat att jag skulle få ta hand om dom tråkiga positionerna..
AB: Haha, skitkul. Men det är väl roligare om vi beskriver varandra?
SB: Phu, jaja ska se om jag får ihop något.
Så nu sitter jag här och hoppas att jag kan beskriva pojkarna med, ehh, konstruktiv kritik.

AlekB:
Min vapendragare/assistent har hjärtat först och främst hjärtat på rätt ställe. Men för att förstå hur han är så kan jag exemplifiera. Hade jag sagt att han inte hade det så hade han genast sagt: "Vadå, tror du hjärtat sitter på fel sida!? Tror du verkligen att det är bra att träna om det är så? Jag känner fan att det dunkar på högersidan."
Outside the box så har han åkt land och rike runt för att se Håkan Hellström. Arbetat på Gbg Energi senaste 7-8 åren. Tagit ett försäsongsbreak för att göra en USA-roadtrip. Den jag känner som är absolut sämst på att passa tider. Körde en "Berg flyttar in" hos sin morsa (för forever?). Postmannen fick en mindre chock när Ulla kom med en yngre ståtlig man, slängde ett öga mot postlådan för att se vad som stod; "U. Berg & A. Berg". Oh yeah. I övrigt är han förbannat rolig och den som kanske är snabbast när det kommer till att hetsa någon medan han själv tar allting oerhört personligt.

AlekH:
En man jag inte riktigt fått grepp om efter ett flertal säsonger ihop. Lagets stora gambler och är tillsammans med Cimon dom två slöaste knivarna i lådan. Men AlekH är alltid öppen för att snacka lite goa bet och har en omsättning likt ManCity. En riktigt go gubbe som är Hisings pöjk sen barnsben. Har precis flyttat ihop med sin dam som jag tror kallas "Kamphund" på göteborgska och "Schampo" på finlandssvenska. Varför förstår jag inte riktigt. På dagarna hittar ni honom på volvo-bandet, om dom sysslar med musik är högst oklart.

Johnny:
Lill-Johnny är lillebrorsa till Mellan-Nydén. Det roliga här är att det inte finns någon bror som är tillräckligt stor att bli Stor-Nydén. Den ena är riktigt liten, den andra är snäppet mindre. De är söner till Hertigen af Statoil Eriksberg och är de som står för filmerna på bussen. Behöver ni tvätta bilen eller en french hot dog, ring Nydéns. Lill-Johnny är ett nytt tillskott i Clúb W. Han väger ungefär som Ica-Tobbes lördags godispåse och springer runt och smilar hela tiden. Jag är inte helt 100 men tror att det är för att han är glad. Håller hyfsat låg profil soo far och ger såna gamlingar som mig det utrymme som vi behöver för att känna oss bekräftade. En vettig pöjk helt enkelt.
Jag hoppas jag inte har glömt någon? Antar att du smsar isåfall.

Hoppas vi hinner med ett pre-game inlägg imorgon. Skall även berätta om min första quiz-kväll med Lag 1-2. Kolla upp det!
Fred// SuperSeb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0