Will Pharell dödar ju Vince Vaughn...




Skadad, utanför laget, ENSAM i rehabgruppen! När hände det senast? Gött för laget, mindre kul för mig!

Lika mot Hallby borta är väl ok! Hörde något om att TommyBaby fick ta på sig ett lösskägg och en stor arbetshjälm när han skulle gå ut till bussen. Så mycket mer vet jag inte om matchen. "Sebbe, Fixar du ett inlägg idag om matchen igår osv?", skrev jag tidigt på lördagsmorgonen för att försöka få Sebbe att ta hand om bloggen över helgen då jag hade fullt upp med att gå på bio.. Inget svar från SEB.. på hela helgen. Inget inlägg heller för den delen. Han kanske hade fullt upp att fika och checka in med fotbollsproffs på SoHo?
Fick, aning överraskande, en WordfuedInvite av Kaliber-Sebbe idag. Har han övat mot någon sämre i 3 veckor, tänkte jag genast. "Shit, han kanske har jobbat upp sig från rätt kass till OK med ett utropstecken" Första ordet.. LÖSEN på 20 poäng och han hade redan slagit sin totala poäng från förra gången vi "tävlade". Detta va ungefär i samma skede som hade gjorde narr av Henriksson och Gutesjös match på samma spel.

Tänkte genomföra en liten truppresentation och börjar ganska logiskt med målvakterna.
Först ut är våran goalie från flera år tillbaka, Tobias "Ica Kvantum" Lundin.
"Ica" kom till Warta runt 2003 efter att ha blivit upptäckt i Kärra genom en trendig hemsida. Om du inte varit inne bör du gå in där nu. Mycket tips angående trender och hur man bakar den perfekta snusen på ett stilfullt sätt: http://come.to/trend.
Utöver den trendiga biten och rent handbollsmässigt är Ludde en riktigt stabil målvakt som är som bäst när han är lite tjurig. Han gillar att göra Wet Willys på bussen på bortaresorna och köper mycket godis på Statoil när vi stannar. På frågan "Skulle jag inte klara mig utan" svarar han: Handlingen på Ica på måndagar och hans favoritcitat är "Will Pharell dödar ju Vince Vaughn med hästlängder."

Nästa målvakt är Håkan "Håk-eye" Haglund som kom till oss inför denna säsongen, han sitter bredvid mig i omklädningsrummet, att hamna bredvid Alexander Berg borde man kanske behöva arbeta på under flera säsonger tänker nog många. Så tänkte jag också men ville inte vara ohövlig och snäsa bort honom. Han va ju ändå go som sa: "Woow, jag trodde aldrig jag skulle få sitta bredvid dig direkt" vid första mötet. Håk-eye är född 91 och är monterad i talangfabriken Sävehof. Han är en oerhört seriös målvakt som körde hopprogrammet i Skatås den gången jag såg honom i somras, den gången jag va där.

Våran yngsta målvakt är Viktor Harju Knutsen (iaf på Facebook, och det är väl facit?), som hastigt tillkom till vårat gäng. Jag va sjuk i halsfluss och hade så varit i 1 vecka då jag något bättre tog mig ut till HeidHallen för att se träningsmatchen mellan Heid - Warta. "Vem är den målvakten? Aldrig sett förut. Bra ju! Kul!" Vet inte så mycket om honom, född 94 och spelar med Backas junior lag som lyckades gå till steg 2 i pojk-sm för någon helg sedan. Undra hur det steget är, fick aldrig spela det.


Nu ska jag in och boka lite biljetter för nästa veckas biopremiär.

//nr 7.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0