HP Wartas Direktör har ordet.




Då var det dags för den andra bortamatchen för denna säsongen! På schemat står If Hallby Hk. Jag har fått ta över äran efter Bill och Bull för att skriva detta gästinlägg. Hallby hade nämligen nöjet att få avlöna mig under 2 säsonger 2008-2010. Så jag vet nog mer än det flesta i HPW om fredagens kombatanter.

Något förvånad blev jag dock när Kissie och Blondinbella valde att ge mig 15 min of fame då dom gärna solar sig i strålkastarnas ljus.

Lite kort om staden Jönköping för er som inte är lika beresta som "direktören". Den är vackert belägen vid Vätterns strand. Jönköping brukar kallas Sveriges Jerusalem, då det finns fler kyrkor än invånare och fler pizzerior är vad det finns i falafelens mecka Malmö. Man kan beskriva Jönköping som en arbetarstad där vi fått följa Husqvarnas utveckling från symaskiner till gräsklippare. Sedan har vi även det välkända köpcentret A6. Deta kommersialismens högborg där du fan i mig hittar allt... Skulle du inte finns det du söker då ska du fan i mig ine ha något heller. Dock inte att föringa, när vi är inne på storheter, är den fantastiska restaurangen La Dolce Vita. Jag blir knäsvag när jag tänker på deras fantastiska Schnitzel! Är ni på genomresa eller helt krasst spenderar en helg i "Johan Davidssonland" får ni absolut inte missa detta.

Fredagens motståndare då?

Hallby har en rätt trevlig historia när man tittar i backspegeln. Storhetstiden ägde rum under 1960-talet där man på härligt småländskt vis satsade på det fina årgångarna man fick fram under 50-talet. Två gånger spelade Hallby final i Junior-Sm, tyvärr gick man bet och nådde inte hela vägen fram men där föddes intresset för vår älskade sport. 1963 gjorde man debut i handbollens finrum när man mötte Vikingarnas IF ifrån Helsingborg i den berömda "Kåken". 1966 betalande??(tveksamt) skrevs publiksiffran till och de rekordet står sig än idag. Säsongerna 63/64 och 65/66 blev klubben 3 respektive 4 och följde upp dessa prestationer genom att åka ut serien nästkommande år.

Hallby har senare varit uppe och nosat på Elitserien men aldrig riktigt räckt ända fram.
1969 - Föll i kvalet
1970 - Föll i kvalet
1971 - Föll i kvalet
1985 - Föll i kvalet
2002 - Föll i playoff
2007 - Föll i playoff

Stora grabbar:
Reidar Hallberg
Claes Ribendahl, 107 landskamper
Hans Ekstrand
Magnus Rydström
Johan Pettersson

I Hallby anno 2011 så får vi se upp med Martin Andersson (m9). En härlig spelare. Skitsamma om det är träning eller match så spelar han med hjärtat utanpå tröjan. Bra skott och pigga ben.

Simon Aulen, vet ej hur återställd han är efter sin knäskada men om han har vaknat på rätt sida och har trollerilådan med sig så kan det komma en och annan godbit.

Mattias Qvick, som jag mött när han höll till i Cyrus, duktig i sitt spel, bra i läger och enligt "Getterna" själva seriens bästa mitt6a.

För oss i HPW gäller det att koncentrera oss i 60 minuter. Hallby är svårspelade i "Kåken" och kommer inte vika en tum varken i fart, inställning eller kämpaglöd. Vi måste få tag i försvarspelet bättre än mot IFK Ystad så att vi hjälper våra målvakter. Vi måste även vara rejäla i vårt spel framåt och göra det vi bestämt oss för. Om undertecknad får ha ett önskemål så skulle det kanske vara lite mer kantutspel, men ytterniorna har gjort sin läxa. Man hamnar inte i tidningen för att ha passat.

Släng gärna ett extra öga på följande spelare i HPW:

The Body.
O´Sullivan.
Mannen med måljogget.

Senast mot Ystad tog Erik "the Body" Nilsson ansvaret. Denna grekiska gud styrde sin trupp likt Beckenbauer under tyskarnas storhetstid. Henrik (jag har aldrig fystränat i mitt liv) Johansson var också stekhet fram till dess att han drabbades av en "lower body injury". Då slängde vi in O´Sullivan på h9 och som den kamikazepilor han är gick han in och tog ett stort ansvar framåt.

Får vi Sebs Zlatanmålgest även på fredag? Vi hoppas ju givetvis på det!

19:00 eller 19:30, enligt heh.nu är det avkast i Jönköpings Idrottshus.
Be there or be square!


Over and out/ Direktörn

Kommentarer
Postat av: Fysmongot från Östersund...

Känns som direktörens egen fysträning har lyst med sin frånvaro under de senaste tre mandatperioderna.... Blev tydligen sättskador i estrellaarena under tisdagskvällen....

2011-09-22 @ 14:11:32
Postat av: Den blekfete direktörn...

Kan ju tyvärr inte påverka att kontraktsförhandlingarna drog ut på tiden. Alldeles för stor skaderisk när inte alla försäkringspapperna är klara...

2011-09-22 @ 22:14:21
Postat av: Anders

BEDRÖVLIGT ATT NI HAR EN HEMSIDA SOM ÄR UPPDATERAD ?

INGA MATCHRESULTAT INGA REFERAT. KOM IGEN NI SPELAR JU ÄNDÅ I ALLSVENSKAN !!!!!

2011-09-26 @ 09:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0