Apropå magisk kick.



En fantastisk dag idag med 2 friska pinnar med sig och en träningsledig eftermiddag. Tänkte jag skulle kommentera lite angående matchen igår. Erik Nilsson! Oj va många bra grejer du gjorde igår...och en ganska dålig (du vet säkert vilken jag menar). Antar att du har hjälmen på dig i bussen upp till Jönköping på fredag? Förövrigt så förstår jag precis känslan som gårdagens matchhjälte med sitt avgörande mål, SuperSeb, beskriver. Förstår precis vilken kick han menar. Dock lämnade han någon kick som jag skulle förklara..återkommer till det.

Nästa match är mot IF Hallby HF på fredag. Pratade med pappa förut och undrade om han hade någon fakta om Hallby, det hade han väl inte direkt men han kom ihåg första gången han mötte Hallby när han spelade i Heim, 1964! "En heldagsresa, med tåg och byte vid Falköping! Mitt i vintern, kallt som fan" Tur att transporterna är smidigare idag, annars hade nog bortamatch-seb lagt måljogget bakom sig för flera år sedan.

Apropå bortamatch och för att återkomma till det här med en speciell kick. "Ni vet den kicken man får när man går hem med en tjej/kille som är två divisioner fräschare än en själv", skrev Sebbe i sitt förra inlägg och ville att jag skulle förklara, då han aldrig varit med om det. Ärligt talat så har jag aldrig fått en direkt kick av att gå hem med en snyggare tjej, men däremot är kicken man får när man märker att tjejen man träffat är en riktigt bra och rolig tjej, helt magisk. Utseende är inte allt, Sebbjo. Det verkar även din flickvän ha fattat ;-)



Återkommer imorgon med lite fakta om Jönköping som stad och Hallby som lag.


//nr 7.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0