Raise from the ashes...

 

Antar att det är på sin plats att redogöra för matchen mot O/V i en kort sammanfattning. Övervägde att envist ignorera att matchen någonsin existerat, men konstaterade senare att det vore att dels nonchalera hemmalagets fina insats och vidare nonchalera ett tillfälle att ta lärdom av. Ett kort referat finns på vår hemsida: http://www.laget.se/wartahandboll/

 

Här kan jag ödmjukt konstatera att O/V har en bra start 6a, allsvenska mått mätt. Samt att det är många lag som kommer tappa poäng i ”skymundan av Olympia-arena”. Däremot ställer jag mig tveksam till om de blir seriesegrare säsongen 11/12. Den som lever får se.

 

Skall man se till vårt eget spel var framförallt första halvlek ett skämt i sig. Vi går ifrån våra överenskommelser och visar upp ett försvarsspel som säkerligen hade tagit oss till steg 4 (i ICA-cupen), men inte mer. Det positiva denna match är att våra få brister tydligt identifierades. Inget beröm utdelas!

 

En bra träningsvecka och en ledig helg (Förutom X h mental träning framför fotboll och ett gympass) senare möter vi IFK Ystad på tisdag i vår egen kokande arena. Ett tillsynes underskattat lag som sänkte Kropps som en käftsmäll mot en dam av den lättare klassen, med 9 pytts i premiäromgången (till oddset 3,40).  Vi hälsar pågarna välkomna till vårt vackra

 

 

Vår grupp känns oerhört motiverad och vi ser på matchen med tillförsikt. Det är ett laddat gäng som kommer entra planen 18.55. Jag är helt övertygad om att prestationen kommer vara ljusår från den i onsdags.

 

Avslutningsvis passar vi på att notera att Rimbo kammat full pott efter omgång 2. Irsta/Boqvist skojade med hallby och våra Göteborgs kollegor ÖHK fick 2 poäng efter ett vad ryktet säger, ett riktigt sömnpiller.

 

PS. Eftersom jag har veto-rätt att bestämma vad som skrivs här passar jagpå att gratta min goda vän Marcus Olausson och hans Claudia till deras nyfödda prinsessa Stella. Vi välkomnar henne med ett evigt medlemskap i HPW. Vi hoppas att du en dag går i pappas fotspår....

 

 

På återseende/ Seb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0