The walk of shame...

 

Det har varit två intensiva dagar, först ut var match mot Kärra. Man behöver inte vara Erik Niva för att kunna konstatera att det var en pinsam prestation på alla händer. Men varför spelar vi lagidrott? Jo, för att i ett lag så skriker man på varandra, omfamnar varandra och bestämmer tillsammans att detta inte är ett OK beteende. Sen går man hem med nedsänkt huvud i exakt samma kläder som man kom dit med, och skäms. Man skäms.

 

Dagen senare kom vi ut till Heidhallen följande dag avsevärt mer fokuserade på uppgiften. Jag skulle ljuga om jag sa att vi gjorde en jätte prestation denna match, men till skillnad mot föregående dag fanns det i alla fall en ambition om ATT göra det.

 

En bra insats på majoritet av tröjorna gjorde detta till en bättre och framförallt, en roligare match att lira. Myran fick sätta sina första baljor och Vicke som debuterade i målet spelade klart över de förväntningar jag hade på honom. Way to go champ!

 

En liten snackis har varit alltomhandbolls tippade allsvenska, därför passade jag på att spana in den igår kväll. Det enda jag kan säga är att snacka om att ha dålig koll. Det första jag tänkte när jag såg den tippade tabellen var: ”Vaaa!?!”

 

Jag hade verkligen inte en aning om att Skånela skulle spela i allsvenskan? Uppgivet började tankarna cirkulera i mitt huvud: ”Fan fan fan, ännu en Stockholmsresa, det var bättre förr, när 2/3 av allsvenskan bestod av Gbg-lag. Jag skulle köpt den där jävla iPaden, den hade ju varit perfekt på bussresorna, jag ska i alla fall investera i världens bästa kudde!”.

 

I övrigt så tycker jag tabellen såg lysande ut, alla lag i toppen har jättefina hemsidor och kommer med all säkerhet ligga däruppe. Det enda jag egentligen har en åsikt om är att vad jag minns så bloggade både Rimbo och Ystad förra säsongen, och förtjänar därför enligt mig att ligga lite högre upp i tabellen. Vi får väl se, jag kan ha fel. Jag är trots allt ingen expert och har inte en aning om vad de andra lagen har för material (OS X Lion, Photoshop, Mac, Sony? Själv sitter man med en Macbook.). Men det visar sig kanske under seriens gång… Har oerhört svårt att tänka mig att vår trupp sitter på högst prestanda i alla fall.

 

För övrigt så var mitt X i San Marino – Sverige 26 minuter från att gå in. Borde ha dragit det som halvtidsresultat.

 

På onsdag smäller det.

 

BOOOOOM/ Sex.

 


Kommentarer
Postat av: ThomasJ

Haha, ingen skit Seb, bra skrivit.



Så jävla gött att man blir tippad i botten pga. icke uppdaterad hemsida.

2011-09-08 @ 22:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0