one day, one bet...

7.00
Det är inte tiden jag stiger upp, det är inte heller vår samlingstid. Det är vårt odds mot O/V imorgon.
Seriepremiär mot vad som tydligen skall vara tuffast möjliga motstånd. En snabb visit på deras hemsida visar att det är toppen mot botten imorgon. Lite United-Blackpool över det hela.
Ni som kan er fotboll vet i vilka matcher Blackpool imponerade föregående säsong.
Precis som Niva & Bank brukar beskriva finns det nästintill alltid en historia bakom en match. För två år sedan hade vi 12.00 i odds mot Helsingborgslaget. Det var på den tiden man var osäker på om Henke Larsson skulle vara med i laguppställningen och alla sporter skakade av nervositet. Vilken sport väljer han härnäst?
Kom han? Nej. HPW tog segern genom en bekväm process och Filip Persson Beckman (som hade tippat en 10a), åkte hem 110 kr rikare. Jag säger inte att ni skall sälja husen och hyra ut fruarna för att beta på matchen, men jämfört med tidigare, så ser oddsen för en HPW-seger bättre ut än någonsin. Vet inte om vi har sådant otroligt lågt odds pga av vår trupp eller för att O/V är mer medelmåttiga än tidigare. Kontenta, 7xpengarna är knappt spelbart.
Ännu en rolig sak med O/V:s hemsida är deras spelarpresentation. I denna nämns diverse info som t ex vikt, längd och okänd talang. Tidigare klubbar nämns, även det. Det var inget märkvärdigt med det...fram tills jag kom till Jonas Busk. Guif, Stavsten, Ystad.. osv. Tankarna går: "Oj, den här killen är konsult. Vilken professionell snubbe, snacka om att inte blanda in känslor i arbetet. Här gör man jobbet och drar. Kan man stjäla den affärsidén?"
Sagt och gjort sitter jag på kontoret och med svettiga händer ringer jag Adecco bemanningsföretag:
- H-hej. Mitt namn är Sebastian Björk.
- Hej, svarar kvinnan. Vad kan jag hjälpa dig med?
- Öh, jag, jag är sugen på att bli konsult hos er.
- Okej. Inom vilket område?
- Handboll, säger jag och försöker låta så självsäker som man bör vara som konsult
- Handboll? Säger hon frågande...
- Ja. Säger jag nervöst.
- Är du dum i huvudet? Jag kan lösa volvo, Bring och i viss mån plåtslagning. Men handboll? Driver du med mig? Jävla idiot...
Klick.
Så innan vi drar imorgon så skall jag ringa Manpower Skåne. Har fått tips om en Håkan som tydligen hjälpt några gubbar. Skam den som ger sig. Återkommer under processens gång.
I övrigt så känns det som att vi är väl förberedda inför imorgon. Vi har haft en bra vecka soo far och det finns inga ursäkter till att inte göra en acceptabel prestation. Vi får sen se hur långt de bär. Vi diskuterade t o m om att vi saknat bussåkandet. Bara en sån sak landar på pluskontot.
De som skall "göra det" i omgång 1 är:
Ica Maxi-Tobbe
Håckey
Berget_85
Wordfeud Henriksson
Sonson-Nydén
SuperSeb
Cimon
Carlito
TommyBaby
Tompriff
Adam
Von Nilsson
Henke J
Smidje
Vi har även bihang i Bjäring och AliHal med på bussen.
Nu kör både handbollssäsongen och Backgammonsäsongen igång. Vi hoppas på många glädjeskutt, kramande, Hi-5ande samt en och annan utskällning under de kommande månaderna. Följ oss på vägen, det blir nog kul.
With Love/ Seb

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0