En mer svajig helg...

I och med att AlekB tappade sin axel från höjden av ett hoppskott och står numera och drar i ett skosnöre på gymmet så får tydligen ta hand om inläggen as well för att, som AlekB uttryckte det, he ain´t got anything to bring to the table (Åh fan, tänkte man. Ditt liv verkar ju svinintressant. Var inte du på bio för någon vecka sen?). Jag har även märkt att lämnar man över den till AlekB en helg så sjunker statistiken som en tyngre dam på djupt vatten.
Nog om det.
Matchen mot Hallby är ju det en historia i sig. Under eftermiddagen åker vi ungefär 15 foppatoffel-kast till Jönköpingland och landar i hallen efter en kortare presentation av staden by Myrfalk ca 2,5 h innan matchen. Jag, BigMike, O´sullivan och taxi by Myrfalk tar en sväng om ner mot "city" och tar en kaffeshot på Wayne´s coffee (the place to be, rent ut sagt). Påvägen hör man hela tiden viskningar: "är det inte myrholm" - "Är du dum i huvudet eller? Myrstedt heter han"! - "Men det är klart det är han, det står ju Taxi Göteborg på jackan". Roligt för oss som var med, mindre roligt för taxi by Myrfalk.
Matchen då?
Vi inledde hyfsat svagt och coacherna Nordendorph,15 och Bååk,17 hade fått pulsen på sina grabbar ordentligt och hade efter 15 min dragit ifrån till en fyramålsdiff mot Göteborgs galacticos. Vi gör en gedigen insats från minut 20-50 och leder med 6 pytts med 12 min kvar. Hallby spelar upp sig precis när vi är påväg och stoppa våra 2 pinnar i materialväskan och vänder tillsammans med domarna matchen. Jag hatar mig själv för att jag kan med att gnälla på domarna då vi har oss själva att skylla till 100 per-cent, men jag tycker helt enkelt inte att de höll måttet och jag hoppas därför att vi inte får dem igen. Sagt. Just det, det blir 28-28 i matchen också.
Roligt att Sportmanager och hans vapendragare Stinsen hängde med på vår roadtrip. I övrigt så missade Smidje matchen pågrund utav att han var på inventering av tyska ventilationssystem/oktoberfest. Självklart så tänkte han på oss här hemma och önskade oss lycka till med ett kort på sig själv från München
(Han åkte dit helt själv)
Efter kvällens fyspass laddar vi inför match en på lördag mot IF Märsta.
Vi hörs i veckan! Bonchår//SuperSeb

Kommentarer
Postat av: nr7

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article13685593.ab

2011-09-26 @ 22:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0