HPW vs ÖHK. Minnen vs Sebbe Björk.



Idag tänkte jag göra ett undantag från tumregeln och stå för en kortare monolog på vårt internet-casa såhär på en helg-dag.
AlekB har dragit upp temperaturen inför måndagens sammandrabbning med ÖHK genom att skvallra lite. Det gillar vi. Hörde snabbt rykten om att det pga AlekBs läcka blivit uppror på gatorna kring Hagen/Saltholmen, så jag tänkte: "Fan, brats som kokar över ett blogginlägg ute på gatorna? Jag drar dit och kollar". Sagt och gjort sätter jag mig tidigt på morgonen på 11ans spårvagn och hoppar av med min tårgas-mask och löparskor. Möts direkt av en äldre man och hans hund i ett förövrigt öde Hagen som lugnt konstaterar: "Snygg mask, är du en av skitungarna från Backa eller? Rör du min blåa Lexus därborta är du död!" - Nej, svarade jag kort och satte mig besviket på första bästa vagn och åkte hem.
För er som inte vet det, så kan jag meddela att jag gjort några matcher i den gröna tröjan. Det var på den tiden då legendarer som Mangan Andreasson, Thorén, Weinås, Niklas och Engelbrektsson huserade i de tusenlappstäta områdena. Det var ett riktigt gott gäng. Jag förtjänade ingen stjärna i marken denna sejour, men roligt hade jag. Man delade dusch med bortalaget och fikade med vaktmästaren. En familjär klubb (med Johansson i efternamn) och precis som i en familj, kan det tydligen finnas kontroverser och frustration. Jag har även fått äran att lära känna deras coach Cing "CK" Kong, genom min tid på handbollens IV-program Aspero. En stor människa, både bildligt och bokstavligt som är förbannat rolig. En göteborgare som som är synonym med göteborgsk. Du betalade väl för dig när du såg matchen senast, CK?
Den tiden är för mig, även om den var kort och konsist, placerat i samma minnesfolder som The Latin Kings, Skilda världar och högstadiekänslan av ögats första möten med stringtrosan. It´s at good thing!

Dagens ÖHK-lag har jag hyfsat koll på. Ser ibland killarna med Axel S i spetsen stå och huttra när jag går förbi kön in till Park Lanch. Jag tycker personligen att Axels hydda, skägg och keps är sinikativt med en hockeyspelare, men det är bekräftat att han först och främst lirar handboll. Patrik "Kuba" Rodcewicz hör man ofta på diverse premiärkvällar: "Seeebbeee, kom nu hit och ta ett glas dompa" - man tittar bort och ser 5-6 långa slanka damer stå med med ett gäng snygga 3-dagarsstubb killar, och tänker genast: "Fan, var det inte Kuba jag hörde?". Sen böjer man lite på knäna, kisar med ögonen, och visst fan står han där mellan benen på sällskapet (och då är jag kort) med två flaskor i i högerhanden och sitt kända patronbälte i vänstern, ler och ser sådär fit ut som bara "Kuba" kan göra. Den här mannen måste man bara älska.
Just det. Han har som ni ser, bott i Indien 1 år också. Därav hans konvertering till buddhismen och anledningen till att han bryter på Hindi.
Vad de här gänget kan presentera på handbollsplanen överlämnar jag till min kära bloggkollega AlekB. Jag nöjer mig med att presentera laget ur "Övrigt-kategori synvinkeln" (tror inte jag missat något viktigt). Inte omöjligt att vi kastar iväg ett informationsinlägg om Clúb W- läget inför matchen senare.

Nu ska jag öppna mitt FIFA 12. För övrigt vill jag passa på och be om ursäkt. Jag kämpar verkligen med att få till styckesindelningen. Men det är helt omöjligt. Texten drar ihop sig hela tiden, sjukt jobbigt att läsa. Är det någon som vet hur man löser detta, kommentera gärna!


Laaaater/ SuperSeb

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0