Are you Born to run...?




En väl uppdaterad blogg är en bra blogg? - Jag vetifan jag. Vi jobbar med lediga helger, speciellt när sista solen är framme, jag och AlekB. Jag hann snabbt bläddra igenom hans inlägg innan jag skulle skriva ett. Jag kan bara säga att jag förstår hans frustration. Nu är säkerligen inte jag en lika flitig besökare av heh.nu som AlekB, men jag kan inte förneka att jag känner igen det. Dåligt uppdaterade sidor när man söker tillfredställelse är det värsta som finns. Även om behoven är olika, är känslan densamma.


Vi lirade ju match i lördags. Som ni kanske lärt er har vi en tum-regel när vi skriver. Inga frekventa inlägg efter förlust. Men ni som suktar efter info om matchen skall få lite att gotta er i. Mellan minuterna 0-30 var vi ett kämpande lag som fick spela 5-6, 4-6, 3-6. De "eminenta" domarna hitta ett fel i varje steg vi tog och uppgivet kämpade vi på. Vi leder mot alla odds med en bubba i half-time.
Andra halvlek stänger Tobbe igen bakåt på samma sätt som vi stänger igen det framåt. Dvs att vi på tio min blivit allergiska mot att göra mål, och ingen lyckas kasta in "smittan" (bollen) i nät. Trots detta följs vi och Märsta åt till sista 6-7 min, där de drar ifrån och vinner med 3 pytts.
En tung förlust i en match där vi enligt min mening kunde plockat hem två pinnar. Tyvärr följer vi upp 30 bra min med 30 som är mindre bra. Samtidigt som domarna gör en skit-insats. Jag hoppas för fortsättningen att de hade en mindre bra dag precis som både du och jag kan ha ibland. That´s life I guess.

Idag hade vi ett bättre pre-snack för att sedan börja ladda inför Gbg-varvet med lite löpning och sedan lite bål. 1,62 mil på två dagar nu, 2,1 kommer bli en piece of cake. I övrigt så laddar vi inför ett kokande derby mot ÖHK om exakt en vecka. Förhoppningsvis lämnar vi i samma glädjerus som förra säsongen.
Under veckan kommer ni få följa med oss på inventeringar av ytterligare positioner. Vem är chips? Vem är dipp?
Jag vill passa på och lobba för boken jag läser just nu. Jag har tjatat om den i omklädningsrummet i en vecka nu, misstänker att folk börjar tröttna. Boken Born to run av Christopher Mcdougell är ett muskelvärk i bra läsning. Detta är en repotagebok om en löpande stam i Mexiko, ulthramarathon (80-160 km) i US och den "vita hästen" Caballo. Historierna hittar ni där, de mest otroliga människorna finns också. Du kommer känna ett sug av snöra på dig dojjorna och ta en runda. Vilken annan bok kan ge dig det?
...//I Afrika vaknar en gasell varje morgon. Den vet att den måste springa snabbare än det snabbaste lejonet för att inte bli dödad. I Afrika vaknar ett lejon varje morgon. Det vet att det måste springa snabbare än den långsammaste gasellen för att inte svälta. Det spelar ingen roll om du är ett lejon eller en gasell. När solen går upp gör du klokt i att springa//...


Hörs i veckan//Seb.

Kommentarer
Postat av: robin

kul att ni alltid skyller på domarna när det går dåligt... :)

2011-10-03 @ 21:32:52
Postat av: Seb

Jupp! Man får skyllas på vad skyllas kan.

2011-10-03 @ 21:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0