Avslut. 3 frågor med Allsvenskans bästa målgörare!




Sista dagen på våran "3 frågor med Allsvenskans bästa målgörare". Det har varit en bra vecka med rekord när det gäller besökare. Kul som fasen!


Först ut är en god vän, Axel Sundbäck. Axel är vänsterskytt i Önnereds HK (moderklubb) och en spelare som varit med i skytteligatoppen i några år. Hans bästa handbollsminne är när han vann Västsvenska mästerskapet. Han ligger på delad sjundeplats med sina 43 mål.



1. Vem är lagets pajas? Hur är han?


Vi är en ganska stor trupp, så det är klart att vi är en del pajasar i laget. Men det är något vi håller inom laget. Vi i Önnered vet vilka det är.


2. Kan du nämna någon spelare som du tycker är underskattad spelare?

Jag har väldigt dålig koll på spelare, plus att vi har inte mött alla lag ännu. Så det är svårt att säga.


3. Vilken är den bästa målvakten i serien?

Vi har inte mött Lindesberg ännu, men det känns som att Daniel Johansson är den vassaste målvakten med tanke på att han spelade SM final förra säsongen.




Axel gillar att hänga runt. Bild tagen från
http://seal.devote.se/. En av dom bästa bloggarna på nätet.


Sist ut, en av dom mest målglada linjespelarna i serien, nämligen Johan Börjesson från Trelleborg HBK. Johan har stått för 46 av lagets 180 mål hittills. Han ligger för närvarande på en andra plats efter sju första omgångarna. Hans tidigare klubbar är H43, Olympic/Viking och H65.



1. Varför tror du att just du är ligans mest målglada linjespelare?


Dels så är det inte så många linjespelare som får lägga straffar som jag får. Synd men sant :-):-) Det är en stor del i att jag gör mkt mål. Sen skadar det kanske inte att jag älskar att göra mål, ser jag ett läge att få ett inspel så berättar jag det snabbt för mina lagkamrater :-):-). Till sist har jag hög träffprocent på mina avslut. Det är viktigt det med.


2. Vad är ditt målrekord i Allsvenskan? Berätta.


Det vet jag ärligt talat inte, det ligger väl runt 10-12 baljor skulle jag tro, som sist mot Västerås. Men de e klart, får man lägga 4 straffar och sätta dit dem så är 10 inte så långt bort i målprotokollet.


3. Vilket lag tror du åker ur Allsvenskan?

Tyvärr tror jag Ystad och Eslöv, båda lagen har för tunna trupper och för lite rutin. De räcker helt enkelt inte till. För vår egen del hoppas jag att vi kan hitta tillbaka till de fina insatserna vi gjorde på försäsongen och i början av serien, annars ligger även vi i farozonen för att trilla ur.




På lördag möter vi just Johans gäng och då får vi verkligen se till att göra allt för att få stopp på hans hittills framgångsrika målskörd.
Se nu till att komma till Lundbystrand på Lördag kl 15:00! Återkommer imorgon med ett kortare "inför match"-inlägg.

Ta det lugnt idag, det är ju fredag!


//nr 7.




Kommentarer
Postat av: Åsa

Är det sant att Tobias Lundin gjorde fler mål än "minge" under en säsong?

2011-10-28 @ 21:40:57
Postat av: Berg

Vem är Minge?

2011-10-28 @ 22:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0