Man U, Milan, New Z. och Bella Gulldén...

Hur fan summerar man den här helgen då? Den har ju varit minst sagt sjuk på många sätt.

Vi kan ju börja med att gratta Nya Zeeland till sitt VM-guld. Sjuka killar alltså. Vi diskuterade huruvida teamens läkare ens bemödar sig att diagnostisera hjärnskakningar, vi var rörande överens om att oddsen för det, är samma som att Dr. Sten Björnum väljer ett annat alternativ än operation, oavsett skada.

Våra blåvita själar svider efter att ha blivit sämst i stan denna säsong. Det tackar vi coach Jonas för när han checkar ut och drar till Nürge (gör mig tjänsten att ta med din adept/son Jakob Johansson). Däremot så grattar vi Ranegie till skytteligasegern. Way to go champ, det skålar vi för!



Som united-fan vill jag även passa på och sympatisera med Man City, då det verkar som att det största de har upplevt är 6-1 seger. Kom tillbaka med en buckla istället...



Dagens Man - Boateng, AC Milan. Det är så man gör när man äger en match. Brorsan i Bayern fick syna det röda istället. Så lika, men ändå så olika...

Det roligaste i handbollsväg som har hänt i helgen har för en gångs skull hänt på damsidan. "Aa, Tjeckien - Sverige" - tänker ni. Givetvis inte säger jag.

Då tänker ni "Aa, Annika Wiel-Frieden har dissat sina lagkamrater på sin blogg igen?" - Jag är nog den sista personen som vetat om det isåfall, säger jag.

Vi som såg dagens moment av "kändisbeskrivningar" i Time out fick se Isabelle Gulldéns dyka upp, varav Per Andersson utbrister; "Jag har inte en aning om vem detta är, men en kärringa är det iallafall".

Så var det med den (enligt media) stora och oersättliga världsstjärna som skall profilera svensk damhandboll. Jag har en känsla av att Per inte kommer sitta klistrad vid TV:n under damernas VM i december.

För vår egen del så bäddade ännu en värdelös 1a halvlek till förlust, som ni redan sett i tidigare inlägg.
Jag vet inte riktigt vad jag skall säga om matchen annat än den enda glädje jag känner efter matchen, är att tältpinnarna hallen stöds på inte brast på samma sätt som vårt spel. I övrigt, Eslöv kommer åka ut, punkt.

Hoppas ni får en oerhört fartfylld och rolig vecka gott folk. Själv skall jag vakta min hink med hemmagjord glögg som står och jäser.

PS. Lite kuriosa från dagens hemfärd från skåne. Vi gör ett snabbt pitstop på Burger-King. Jag kollar upp mot skärmarna och ser ca 5 meny-val. Jag frågar osäkert om det är det enda man kan välja mellan, "nej, det finns fler saker" - svarar tjejen i kassan.

"Öh, okej. Jag har aldrig varit på en restaurang som bara visar 1/4-del av menyn innan. Borde ni inte ha en meny? Eller måste man vara stamgäst för att veta vad man kan få äta här?"

Tystnad....

Det jag vill ha sagt ; Don´t eat junk-food, it´s bad food, bad service and it´s bad for you!


Hörs i veckan gott folk!

Kärlek/Respekt - SebbeBjörk





Kommentarer
Postat av: Jon

Wow! Ser ut som en privat bild på Ranegie. Känner du honom? Med tanke på att det är andra gången du skriver om honom och har en bild med honom. Sjukt coolt om du känner honom.

2011-10-24 @ 06:35:58
Postat av: Ralph

host sebban, city tog ju hem cupen mot united ju.. de har en buckla där o de trillar nog in flertals till igen. / la munk

2011-10-24 @ 11:02:04
Postat av: Sebbe Björk

Trodde jag skulle komma undan med det, då jag inte kunde tänka mig att City skulle kunna ha några svenska fans. Jag hade tydligen fel.

2011-10-24 @ 11:52:22
Postat av: Bengt

Intressant att du så säkert konstaterar att Eslöv kommer åka ut...



1. Ni har precis fått klart med stryk - mot just Eslöv.



2. Har du sett Eslöv något annat än i er förlustmatch?



3. Om man tittar tillbaka över flera säsonger har Eslöv (och övriga skånelag under elitserien) en tradition av att alltid göra en bättre vårsäsong. Kanske kan bero på kloka värvningar från elittrupperna runt i kring eller att de helt enkelt har tränare som utvecklar sina lag över tid.



Den som lever får se - se bara upp så ni inte själva hamnar i bottenträsket - skulle ju vara förargligt att åka ut pga att Eslöv går om...

2011-10-25 @ 10:33:05
Postat av: Alexander

Bengt? Utvecklar spelare under längre tid? Varför blir då aldrig Skånelagen bättre? Utvecklar dom sig bra till vårsäsongen för att sen börja om på höstsäsongen igen?

Att ni använder er av större kapital nere i skåneland är allmänt känt. Det går hand i hand med att ni (skåne) värvar ihop bättre trupp till vårsäsongen om det nu visar sig att höstsäsongens trupp inte höll måttet. Jag såg aldrig Eslöv så ska inte uttala mig förrän jag gjort det.

2011-10-27 @ 12:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0