MVB - Most Valuable Blogger

Alright, då tar Mr. MVB (most valuable blogger) plats bakom skärmen igen efter en härlig vecka som har bjudit på middagar, gott sällskap och soligt väder. Alex har tagit ett jätteansvar senaste tiden, en stor eloge till Herrn som har hållt skeppet flytande!

Idag lovade vi V9:orna en dos av våran hylla/sänka filosofi på das blog. Först ut är säsongens målspruta och Torslandas stolthet Erik "Nilsson" Nilsson.

Ni vet hur handbolls-Sverige ser ut. En förhållandevis liten skara där alla i princip känner alla och de flesta är "stöpta i samma form". Gäller det Nilsson? Nej, istället har han stöpt sig i sin egna form som hans familj i Torslanda tagit fram.


En imponerande hydda kompletteras vanligtvis med ett mindre tilltalande intellekt. Gäller detta Nilsson då?
Vet ej. Han pratar inte med någon som inte är folkbokförd i Torslanda Kommun. Precis som för Randy Quaid i Kingpin



är allt utanför Torslanda helt främmande, modernt och nytt. Ryktet säger att Clúb W tjatade i två säsonger för att få in honom på "stor-Hisingen". Precis som Randy så gör Nilsson som alla andra - fast lite mer (Lägger vi på 100 kg i bänk kör Nilsson på 130). Som handbollsspelare är han spänstig, robust och mål(kåt) - farlig. De som pratat med honom säger att han beundrar oss som vågar oss ut i storstaden där folk stjäl och köper sin mjölk.

Adam "Adam" Holm är vår andra "Torslanda-bo". Hans familj valde den röd/gröna formen när de stöpte honom.



Precis som Nilsson spänstar Adam Atmosfear högt, svävar förbi mållinjen och gör en touchdown. Det är tydligen så man gör i Torslanda, när man spelar så kallad Bånkboll. Om Nilsson är ett kylskåp är Adam en robust jävla magnet, killarna sitter verkligen ihop. Att de skulle hänga ihop var tydligen kravet deras föräldrar hade för att låta dem lämna Torslanda.

Kontentan är att det är två goa gubbar som är omtyckta av alla. De är seriösa och blir maniska när det vankas fys. Vad de gör när de inte tränar vågar jag inte svara på, men tror de hänger en del på MM Sports.

Sist ut har vi Michael "Smidje" Smidje. Det är han jag rullar hem med efter träningarna, vilket givetvis leder till special treatment. Smidje är från Mölndal som har flyttat en raksträcka bort in mot stan. Han har klivit in på en 3a plats i den bakre delen av banan och gör detta med bravur. Det är oklart om han har gått i den Julleiska handbollsskolan (som man gör i Mölndal). Antar att svaret är nej (för lite diagonalpass).

Jag googla på Smidje (idag igen) och fick fram honom en sen fredagskväll efter en sen diskplockarkväll på park.



Bilden togs efter 4 bloody mary, men Smidje identifieras på det smidjeiska leendet. Han hävdar starkt att en restaurangare (Innebär VIP-priser i baren) identifieras på sitt att hålla glaset. Det ska utan undantag hållas mellan tumme och långfinger, så att man som Smidje uttrycker det; "Ser tillgänglig och ledig ut".

Det var vad våra V9or har att erbjuda i personlighet. Vissa säger mystiska, andra intetsägande. De är iaf ett gott gäng med musklerna på jorden.

Jag skall erkänna att jag valde bort Sävehof-Sarajevo för två matcher på FIFA 12. Därför lämnar jag det okommenterat. Kan dock meddela att jag äntligen besökt Flincks blogg (Aftonbladet). Den går ju fetbort. Klippa - Klistra journalistiken imponerar inte. Riktigt mediokert. Han måste väl ändå få kulor för det?
Tänk er mig och Berg med lite kulor till repotage. Wow.

I stay with Elin Kling tills ni erbjuder något bättre.

Må väl gott folk.

SebastianBjörk




Kommentarer
Postat av: Miroslav

Hej,



Rolig blogg ni har. Jag har en fråga. Varför bytte du stavning på ditt efternamn till Björk från det lite mer internationellt kittlande Björck?

2011-10-21 @ 12:31:56
Postat av: Sebbe Björk

Monsieur Miroslav!



Roligt att du följer oss. Fortsätt med det, vi har gnuggat på lite nyheter ni kommer få ta del av framöver.



Till frågan. Två anledningar:

1) Det blev så i mitt pass, så lite av bekvämlighet. Bör ju vara synkat.

2) Jag insåg att det enda "internationella" jag kommer uppleva framöver är när jag zippar rosé på en bistro utomlands. Min handboll kommer då inte ta mig dit.



Må väl!

2011-10-21 @ 13:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0