Årets HETSIGASTE Match!



Tänkte svälja den hets och kritik jag fick på mig i det förra inlägget från Sportchefen och Sebastian och försöka ge mig på våran nästa motståndare Rimbo HK och det lilla samhället med samma namn. Rimbo är en tätort (tättbebyggt område med minst 200 invånare där avståndet mellan husen är mindre än 200 meter) i Norrtälje kommun i Stockholms län, belägen 20 km väster om Norrtälje. Rimbo hade 2010 cirka 4600 invånare. Rimbo ligger längs riksväg 77 och här finns bland annat regionens största tvätteri, Textilia. Andra stoltheter är Rimbobullar,(aldrig hört om) som har fått sitt namn efter Rimbo och uppkom troligen på orten under andra världskriget. Skaparen bakom bullarna ryktas vara Wera Westerberg, som drev Weras Konditori på Stockholmsvägen 5 i centrala Rimbo under många år...

Ärligt talat...

Efter att ha sökt frenetiskt och googlat sönder internet så insåg jag att Rimbo är en sådan liten håla som aldrig haft något riktigt intressant att komma med. Sedan kan Norrtälje Kommun stoltsera med att storfilmer som Wallander - Pyramiden och Kalle Blomkvist - Mästerdetektiven lever farligt , utspelats i Rim... nej, det var inte ens Rimbo, utan Norrtälje.

För att övergå till varför vi ens skriver här till dig. Handbollen i Rimbo har fått ett riktigt uppsving dom senaste åren. Damerna, liksom herrarna, ligger för närvarande i Allsvenskan. Herrarna, med bröderna Tollbring i spetsen, har öppnat riktigt bra med 4 vinster av 5. Enda plumpen i tabellen är borta mot Irsta Västerås, förlust 29-22. Segrarna har kommit mot Hästö borta, Trelleborg hemma, Djurgården hemma och förkrossande seger mot Kroppskultur hemma med 41-33.

Bästa målskyttar i laget är Jeff Tollbring på 34 mål samt Andreas Gannby, med mottot "Passa på nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång" och Ken Tollbring "Hjärnan är viktigare än fysiken" (oh shit, du lever väl på fysiken?) på 32 mål vardera.



Bröderna Dalton på bra humör, i Åhus.

För övrigt är Rimbo HK, eller Skepptuna IK, som klubben har sina rötter ifrån, en bra förening som gör det bra med små medel.Så mycket mer fakta eller erfarenheter har jag tyvärr inte om klubben och det där med barfotahandboll tänker jag lämna utanför detta inlägg..


Det har varit mycket rolig läsning fram och tillbaka klubbarna emellan, ni som följt med här på bloggen vet nog var jag pratar om. Så nu hoppas jag att du tar dig till Esterella på lördag och tittat på årets hittills hetsigaste match! 15:00 är det gametime. Funderar för övrigt på att skriva: "Gameday" som status på Facebook imon. Neej!!


//nr 7.


Kommentarer
Postat av: Nr 7.

Skulle vilja lägga till mitt motto: "Passa inte nu, man vet aldrig när man får utspel nästa gång"

Postat av: .....

Lundbystrand är ett område inom Norra Älvstranden på Hisingen, Göteborg. Mestadels finns här kontorslokaler. Även en stor sporthall finns i området - Lundbystrands sporthall. Området ligger i direkt närhet av Lindholmen åt väster och Frihamnen till öst.



Not exactly rocking your end either..;)

Som jag sa...fokusera på att spela bra handboll!

2011-10-14 @ 12:05:08
Postat av: Nr 7.

Ap Ap Ap..!! Stopp här, hemliga du.. Du glömde Smedjan Grillen!

2011-10-14 @ 12:37:01
Postat av: Zan

Sorry, försökte inte vara hemlig.

2011-10-14 @ 13:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0