Mail från SVT...

Jag skall inte hetsa. Men Alexander Berg, du är fan en hopplös människa ibland.

Varför? Gårdagens quiz-ledare var britt, vilket innebar att jag och Svanen fick sitta och översätta frågorna för Alex.
När han sedan kände att han inte kunde med att inte förstå mer (efter ca 5 frågor), så började han istället skylla på att han inte lyssnade på frågorna. Really? Efter åtta frågor får han nog och vandrar ut till sin egen theme-song i kombination med hela ställets buande:  Craig David - I´m walking away.

sometimes some people get me wrong
when it's something I've said or done
sometimes you feel there is no fun
that's why you turn and run
I'm walking away from the troubles in my life
I'm walking away oh to find a better day

Vet inte varför han valt den som "sin låt", han nämner dock hur det känns som Craig sjunger direkt till honom.

Inte nog med det så fick jag tidigare idag ett mail från SVT. Tankarna började som vanligt genast cirkulera, vill dom göra en intervju med mig? Tänk om jag gör en Andreas Ungesson intervju som kommer följa mig hela livet? Jag öppnar mailet med skakig hand och läser följande (twice):

Hej Alexander!

Vi har mottagit dina svar och sedemera skrivit ut ditt diplom. Det har dock kommit oss till känna att du, i och med att du är 26 år gammal, har överskridit vår åldersgräns på 12 år. Att du fortfarande bor hemma hos din mor vid 26 års ålder, är tyvärr inget vi kan ta hänsyn till och är inte heller ett argument till dispens. Vi vill även poängtera att du inte heller klarade vår kvalgräns, vilket är ännu en anledning till att du inte är aktuell i vårt program.

Du är dock välkommen att söka till en sjungande statistroll, stående bakom staketet i nästa sommars säsong av "Sommar-hajk". Vi bifogar ändock ditt diplom.


Med vänlig Hälsning

SVT-redaktionen

Synd Alex. Jag hoppas inte att förnedringen förstärks av ryktet som går att du gjorde en Juholt (och fuskade) genom att ta hjälp av en sjätteklassare?

I övrigt så är det två dagar kvar till match. Imorgon kommer en presentation av Rimbo HK och en pulskoll i Clúb W. Håll till godo. Ni har väl inte missat att vi göra allt vi kan för att gå Rimbo till mötes genom att ha GRATIS ENTRÉ på lördag!? Matchstart 15.00

http://www.hpwarta.se/6093-nyhetsarkiv-item-131268.html

Dagens Garv: Efter dagens träning står vi i duschen och tjötar. Då det är obligatorisk bastu-torsdag går Adam givetvis mot bastun, öppnar dörren, vänder sig om och skriker:
-"Vem fan är det som inte har satt på bastun!?!?!
-Ja du Adam, det är frågan...


Syns på lördag gott folk!

Kärlek//Sebbe Björk.

Kommentarer
Postat av: nr 7.

Varför signa du inte med "Sebastian "Brun runt munnen" Björk?

2011-10-13 @ 20:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0