Svar från Peter Gentzel.



För några inlägg sedan ställde jag mig frågan vad som händer med heh.nu. Jag va kritiskt mot att inte resultat uppdaterades i tid nog för att jag skulle bli tillfreds. Jag bad om att få domän och lösenord så att jag själv skulle kunna ta reda på resulten och gå in på sidan och uppdatera. Vad vore en frågeställning utan ett svar? Mailade Peter Gentzel så att han fick en chans att förklara varför situationen blivit som den blivit.

Angående resultatuppdateringen svarade Peter:

- När det gäller allsvenska resultat lägger klubbarna in detta själva. Samtliga elitserieklubbar har krav på sig att göra detta men när det gäller de allsvenska klubbarna är det frivilligt att göra det. Att ha någon på kvällstid som kontrollerar att de allsvenska resultaten kommer in (och manuellt lägga in dom om de inte kommer in) är inget som vi för närvarande har resurser till.


Han medgav sedan att dom sedan hans anställningsstart från 1 mars, "sökt olika lösningar för att få bästa möjliga uppdatering på heh.nu, men dessvärre inte lyckats till fullo."

Han är medveten om att det krävs en kraftig uppryckning från deras sida, angående hemsidan och tittar just nu på olika lösningar för att sidan ska bli den informationkälla som dom önskar. Han påpekar dock att det finns många andra uppgifter som dom anser är viktiga och kanske till och med viktigare för att klubbhandbollen ska utvecklas.

Personligen är jag nöjd med svaret och glad över att Svensk Elithandboll AB inser att det har blivit en kraftig försämring av hemsidan. Dock hade jag velat veta vilka uppgifter som dom tycker är viktigare för klubbhandbollens utveckling och varför det inte finns ett krav för allsvenska föreningar att själva rapportera in resultaten i tid efter varje match? Kände dock att detta fick räcka.

Senare på dagen gick jag in på heh.nu och såg rubriken: Vad händer med heh.nu? Har han länkat mitt blogginlägg med samma titel? Nej, men däremot hade dom gjort en enkät för oss handbollsälskare att fylla i, vilket jag tycker du borde gå in och göra så att Svensk Elithandboll AB kan få ett hum om vad du och jag vill läsa om.

Enkäten hittar du nere på högersida på www.heh.nu. Klicka på ikonen "Vad tycker du?"



//nr 7.

Kommentarer
Postat av: Leif Lindenhall AlltOmHandboll

Hej



Vem ska jag snacka med om er blogg?

2011-10-10 @ 10:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0