Han sköt sönder ribban.



Efter att Super-Chris briljerat och gjort en bejublad succe känns det smärre ångestladdat att skriva ett inlägg. Jag har gjort det förut, jag kan skriva bra. Chris skriver välformulerade heta artiklar/inlägg, jag fortsätter med mina snabba ogenomtänkta flaskpostar. Nu... Nu vågar jag!


* * *


Vi har glömt en sak som vi lovat här. Presentera resterande spelare i truppen. Så vi går vidare med dom som är mest egoistiska på planen och alltid vill vara i centrum. Där accepteras inte att man bara får ett skottläge på en hel match direkt, allt under 10 är värdelöst. Sedan låtsas dom som att dom passar och backar upp många andra, men inte så konstigt när dom spelar i mitten. M9 är våran nästa position och jag tänkte börja med den Linköpingsfostrade Alexander "Ali" Hallberg.


Ali är en meriterad handbollsspelare med ett antal landskamper och elitseriematcher i "ryggan". Han kom till Warta från Aranäs i våras och visade tidigt sina styrkor med såväl synliga som osynliga underjamare i alla dess former.


Hans största framgångar på handbollsplanen är två stycken JSM-guld med RIK. Hans moderförening är HF Linköpings Lejon och dominerade tidigt i deras 86-årgång. Vann till och med en match i ICA-cupen på egen hand, eller i alla fall så gott som. Vinst med 19-16 och "Ali" stod själv för 17 av mål. It`s a pretty good story!!


Andra stora händelser är när han i JSMslutspelet i Skövde blev utnämnd till turneringens "energiknippe". Han blev så glad över priset så att han fattade tag i micken och höll ett långt tal om alla som stöttat honom och gett honom styrka för att förtjäna denna utmärkelse. Övrig kuriosa är att han satte 31 straffar av 36 försök i IK Heim säsongen 2005/06. På fritiden lyssnar han på P3 dokumentär och tycker att det är det bästa som finns.


Oerhört grym snubbe som passar bra in i Wartas kriterier för hur en spelare i laget ska vara. Alltså, överseriös, allmänbildad och snygg. Inte snyggast förstås, men snygg.
Han antyder själv att han som åttaåring vann SM i fiske. Jag har forskat angående det utan framgång. Någon som kan bekräfta? Så här se i alla fall Ali ut, solbränd och fin efter under en vistelse i Grekland:


Denna snygging har ni chans att se på Hisingen nästa lördag.



Över till Henrik Johansson som är Norrlands bidrag till elithandbollen i Sverige, nja, Norrland och Norrland, rättare sagt Östersund men allt ovanför Örebro är väl typ Norrland när det handlar om handboll. Henke är känd i sin hemstad som killen som drar hem och kollar på film med brorsan när det vankas fest.



Henrik Johansson till vänster tillsammans med övriga i Svarta Svanen, Sebastian och Thomas. Vad hände med Svarta Svanen förresten? Är jag fortfarande prospect?



På handbollsplanen är Henke en världsspelare i många sekvenser. Han har en skottarm som många saknar. Sköt förresten sönder en ribba förra året! Nej, det kan man ju inte. Det är ju bara David Köster, i Lugi som kan det? Ryktet gick när vi va typ 13 år att han sköt så hårt att han sköt sönder en ribba. Ung som jag var, trodde jag på det och fruktade den redan välväxta David något fruktansvärt för att nu på senare år insett att allt bara var en myt. Filip Jicha skjuter inte sönder ribban, då gör inte en 13årig David Köster det heller.

Tillbaka till Henke. Han jobbar på Riksbyggen tillsammans med våran lagledare Per Sundström. Dom verkar ha det supermysigt tillsammans. Per är förövrigt en göteborgare som är så göteborgsk att Pontus Wernbloom skulle bli tyst i en intervju om Per blivit intervjuad innan.

Tillbaka till Henke igen. Oerhört trevlig och sympatisk person som ställer upp i vått och torrt. Han sköter tillsammans med mig Bastuklubben, som förresten gör sin absolut bästa säsong någonsin med cirka 20 besökare per vecka. Alltså, tio mer än vad vi budgeterat med. Denna succé beror till mestadels av Henkes slit och inteesse att ta klubben till nya höjder. Han har infört klippkort i entrén och arrangerar årligen en bastutävling där den som sitter längst vinner. Henke har själv tagit hand om titeln dom senaste säsongerna.


* * *


Vi övergår hastigt och lustigt till våran mest meriterade spelare, nämligen Tommy Pettersson som var en av RIKs nyckelspelare under flera säsonger. RIK-krisen kom och Tommy bytte arbetsgivare och spelade under norska Fyllingens räkning under några säsonger. Där blev det spel i Champions League och Tommy trivdes bra.


Coach Olle och Tommy. Under festliga former visade Warta sitt intresse och efter långdragna förhandlingar var övergången ett faktum.


Avkastningen i Warta är inte den samma som i Fyllingen och Tommy läser numera till Fastighetsförvaltare på Fastighetsakademin i Göteborg. Tommy ser sig själv som överdrivet allmänbildad och är tillsammans med Bjäring den mest felfria personen i laget. Han är en motståndare mer än en medspelare för oss kanter och tycker att man borde slopa kanter helt. Trots detta tycker jag om Tommy. Han är väldigt trevlig och rolig som bara den.

Kuriosa: Tommys bästa säsong i Elitserien är 2006/07 då han gjorde 155 mål totalt och blev MEPbäst i RIK med 67poäng.


* * *


Idag åker Alex, Tommy och Henke? (möjligtvis skadad) och dom andra i Warta (som jag känner nu när man varit skadad i tre månader) med bussen till Västerås för spel i Bombardier Arena. Jag börjar känna mig oerhört spelsugen och otålig, speciellt nu när jag hört att v9orna skaffat sig linser som stärker periferiseendet. Det låter lovande.


Veckans som gått då? Vi spelat 5-a-side fotboll på måndagsträningen, unga har fått lite förstärkning i form av Daniel Wester, Viktor Knutsen och Anton Alcen. Dom har blivit lite bättre, men fortfarande ganska så dåliga. Äldre vann ganska komfortabelt trots underläge sent in på matchen. Goare att vinna så. Dagen efter delades priser ut och jag fick pris som matchens Zlatan, matchens Messi och matchens spelare. Full pott kan man säga och ändå vet jag inte om jag är höger eller vänsterfotad än. Vart tar jag vägen när jag kommer underfund med det??

Tisdagsträningen höjdes tempot för att gå in på den taktiska biten på torsdags/fredagsträningen. Hur möter man Västerås med en damp-rutinerad (lovat Ghetto-Wester att skriva så i inlägget) Martin Boqvist? Många världslag har haft svårt att lösa den frågan. Inte vi. Han får en fri roll och knappt någon markering alls..

Vi får se hur det går...



//nr 7.

Kommentarer
Postat av: cm

2011-11-27 @ 19:22:09
Postat av: cm

Jag har jobbat i samma område som Preben under hösten.Varje måndag kommer han fram till mig efter att legat en timme på gym. Hånar mig för hur MIN kropp ser ut.Hallå hur roligt är det att starta ett samtal med den ingången... När vi ser hur Preben ser ut.Men jag får ta det. Det som få vet är att när JAG var superdopad under min elitkarriär slog den jävla ungdomen , Preben , mig i en seriös armhävningstävling på Cypern 1991.Det kommer den jäveln ihåg men hur jag sa att ta BOKEN har han glömt. Till ER i HPW . Ni verkar ha ett gött gäng. Fortsätt att ha det gött. Ni vinner på det. Hälsningar till alla jag känner.

Christer Magnusson

2011-11-27 @ 19:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0