Nielsen i EM-truppen!




Ja, då var man tydligen bloggare. Känns riktigt kul och jag hoppas att jag kan leva upp till det min bror skrev i förra inlägget.
Blogggen kommer ju, som Alek skrev igår, fortfarande ha en inriktning på Allsvenskan och HP Warta.
Min förhoppning är att jag mellan inlägg om Rimbo, smeknamn på spelare som håller till i Estrellahallen och bilder på badpojkar i en källare i samma hall, även komma med inlägg som handlar om lite större och, kanske för den större skaran, mer intressanta ämnen.


* * *


Satt hemma hos min bror igår och såg hur Sävehof, som Flinck utryckte det, "slarvade" bort matchen mot Schaffhausen. Ja, så kanske man skulle kunna uttrycka det.

Framför allt känns det som man slarvade bort det när man tänker på vilken fantastisk match de gulsvarta gjorde i Scandinavium förra veckan. Den matchen la grunden som igår, tyvärr, nollställdes nere i Schweiz.

Om vi skiter i resultatet och fokuserar på prestationer så måste jag skriva några rader om Jesper Nielsen.

Jag som har vart på Wartas matcher relativt regelbundet under de senaste åren såg Jesper ganska tidigt. Det är inte svårt att se potentialen i en m6a som Jesper. Men jag ska ärligt erkänna att första intrycket jag fick var att den killen bara var stor. När han för några säsonger sedan gick till Sävehof förstod jag givetvis att man ska ge denna jätte en möjlighet att utvecklas i den bästa miljön men jag tvekade fortfarande på hans möjligheter att platsa där.

Under senaste året, men framför allt under denna säsongens start, har jag slutat tvivla. Jesper har haft en grym utveckling och det är garanterat lag runt om i Europa som har uppmärksammat denna kille i det fina CL-skyltfönstret där han verkligen har visat upp sig på bästa sätt.


Jag vill se Jesper Nielsen i EM!


Nej, han kanske inte gjorde så bra ifrån sig senast när han testades men ärligt, hur lätt är det att bli sent inkallad och sen leverera på sin första landslagssamling?
Med styrning från försvarsgeneralerna Jernemyr och Karlsson och med fina passningar från bland annat Doder och Larholm, tror jag absolut att Jesper kan hitta hem i landslaget och bli den linje vi har saknat sen Marcus Ahlm tackade nej.



Hörs snart igen.


/Chris


Kommentarer
Postat av: Hamed

Buuu... In med Seb igen! ;-)

Nervöst skrivet, men bra innehåll!

Ni är grymma!

2011-11-25 @ 09:46:20
Postat av: Kenta

Vad har hänt med seb?

2011-11-25 @ 10:22:40
Postat av: 27an

Det var väl den "bländande" Nielsen som valde att ge Schaffhausen luft under vingarna med sitt genomtänkta? skott i steget i andrafas och efter det glömde springa hem. Istället för 8-10 mål blev det 6 och Sävehof är ute, tyvärr!!

2011-11-25 @ 10:45:27
Postat av: Chris

27an - Nej, kanske inte det bästa han gjort i sin karriär men det är absolut inte där matchen avgörs. Hade ju vart sjukt om han hade vart felfri. ;-)

Hamed - Alltid lika trevligt. :-)

2011-11-25 @ 12:42:41
Postat av: Den riktiga Berg

Kenta:

Sebastian tyckte det blev lite mycket med skola, jobb, handboll och blogg. Därför bloggar han inte längre.

2011-11-25 @ 13:12:59
Postat av: 27an

Det är exakt där dom förlorar! Me 8-10 mål med från hemmaplan hade dom inte kunnat förlora!

2011-11-25 @ 21:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0