Rimbo till Elitserien? Nacor förlorare i en vinstmatch.



Rimbo kan tvingas flytta, läste jag en rubrik på heh.nu, jag klickade mig in på artikeln på Norrtäljetidningen nyfiket. Flytta? Ska vi spela i en ny hall när vi möter dom i vår? Nej, det är tydligen nästa säsongen dom kan tvingas flytta och byta hall då den inte uppfyller kraven som handbollsförbundet har på elitseriearenor. Inte för att ta ifrån Rimbo deras prestation hittills, den är mycket imponerande men jag kan lugna er handbollsälskare i Norrtälje kommun. Ni behöver inte vara oroliga.

Det blir inget elitseriespel nästkommande säsong.
Finns det några krav för elitseriekvalet då? Det tror jag inte, men ni behöver inte oroa er för det heller. Den enda imponerande vinsten är mot Helsingborg då ni vann stort med 38-30. Där är jag överraskad, det trodde jag inte. Resten är mot lag i bottenregionen. Förlusterna har kommit mot toppkonkurrenterna Västerås och Skånela, dessutom ganska klara förluster. Så nej, inget Elitseriespel säsongen 2012/13.

Förövrigt, Sparbankshallen byggdes för 26 miljoner för några år sedan. Då uppfyllde den arenakraven för elitseriespel. Inte speciellt schysst av Handbollsförbundet att sedan ändra kraven så att en ombyggnation/nybygge krävs.

* * *


Då har man skaffat sig ett twitter-konto och följer diverse handbollsexperter/spelare. följ mig : albergoMir eller Alexander Berg.


Emil Berggren hade en liten "tweetbattle" med Tomas Axner huruvida Nacor Medina Perez ska få "max 3 matcher vs minst 3 matcher". Kan bli en rolig följetång angående straffet efter utdelningen av knytnävslaget (för det va det va?) på Mattias Zachrisson.

Inte första gången Nacor hamnar i tumult. Därför känns det labilt att uttala sig i ärendet. Det kanske rentav är av den anledningen som "Zacke" fick känna på golvet i gårdagens match. En sak är säker, hade jag gjorde 11 mål och sedan blivit nerslagen så hade jag känt mig som en vinnare oavsett utgången på matchen. Att låta spelet tala, mot en bitter och "farlig" motståndare är väl det bästa som finns?

Här är attacken:





På söndag möter vi "Bokens" mannar i Västerås. Ha kyla tills dess.


//nr 7.

Kommentarer
Postat av: Frank

Nej du, Nacor. Inte första gången... kanske inte Sveriges mest begåvade handbollsspelare. Håll dig till bloggandet istället, Nacor, så slipper vi höra från dig. Hur många blogginlägg har du haft sen du började??!

2011-11-24 @ 08:57:00
Postat av: Janne

Här är länken på slaget:

http://www.youtube.com/watch?v=-x-WsoWiSiI



Mycket bra blogg, fortsätt med det goda jobbet! =)

2011-11-24 @ 09:50:09
Postat av: Direktörn

Instämmer helt med dig Berg! Zacke har samlat ihop till den lavetten. Han behöver få sig en uppsträckning så han tonar ner några hekto!



Keep on bloggi`n!

2011-11-24 @ 10:25:16
Postat av: Kalle

Hej Förbaskat bra blogg förtsätt så här, måste bara rätta er lite ang Rimbo är själv Skånelait. Rimbo kommer självklart inte att spela elitserien nästa säsong tror inte de vill det heller. Men jag säger bara det att det är ett jäkla bra handbolls lag och visst de har fått pisk av skånela och västerås på deras hemma plan, men jag är övertygad att de vinner hemma i Rimbo för där är jag säker på att de inte tappar många poäng.Och tappa poäng det kommer de flesta lagen i toppen också göra på bortaplan.

2011-11-24 @ 15:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0