Målvakter - Håll Er i Målgården!



En liten kommentar ang. händelserna i matchen mellan HK Drott - HK Malmö.

Jag vet att detta egentligen inte är nåt att diskutera men vill ändå skriva några rader om det. Bra gjort av domarna att ta direktrött på båda målvakterna. Man kan tycka att det Robert Bladh gör är värre än det Stephen Nielsen åker ut för men jag tycker båda är solklara.

Personligen tycker jag att målvakterna ska hålla sig innanför heldragna. Den ända allvarliga skadan eller konfrontationen (hittills) jag kan komma på just nu är den Johan Pettersson råkade ut för när han spelade i Tyskland. Vad jag minns så har vi inte haft nån liknande situation i Eliten i Sverige än, och förhoppningsvis ska det fortsätta så.


Ett steg i rätt riktning är att ge målvakterna rött kort då de blir konfrontation, men jag vill inte ens att det ska bli konfrontation. Även om målvakten får rött kort så blir inte utespelaren mindre skadad för det. Man är som spelare i kontring helt chanslös om man får en målvakt upp i ryggen.


Nej, målvakterna ska hålla sig innanför heldragna så konfrontationen inte ens inträffar.

 

* * *


Charlie Sjöstrand skriver väldigt bra på sin blogg om Gunnar Quist bortgång i helgen som gick.

Charlies Blogg

 

 Skaffa dig en bra dag.

 /nr 7


Kommentarer
Postat av: Oscar Jensen

Tack för kommentaren på bloggen!



Vi verkar vara av samma uppfattning. Se till att rädda frilägena istället målvakter! :).

2011-11-21 @ 21:10:22
Postat av: Målvaktsfacket

Asså på riktigt, precis som i all bedömningssport så måste det finnas olika grader i helvetet. Det Nielsen gör hade renderat i en styrmen om det varit en utespelare som stoppat kontringen. Målvakten få gå med i anfall, göra mål, lägga straff, men inte freda sitt försvarsmässigt. Och helt plötsligt beskrivs en handbollsmålvakt som en galen hockeyspelare som avsiktligt tacklar för att skada. Nä jag tror att handbollen är en gentlemansport fortfarande, och målvaktsregeln gör målvakten till en andraklassens medspelare...Dagens kontrings handboll kräver aktiva målvakter, då kantspelare blir snabbare och snabbare.

2011-11-21 @ 23:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0