Målrekord och Vinst i 4 poängsmatchen!




Erik Nilsson går in i Wartas Hall of Fame. In på topp 10- listan över bästa målgörare i en och samma match i HP Warta, genom tiderna! Under mina 5 år i Warta så kan jag inte minnas att någon varit över 11-strecket. 15 mål är mycket. Minns att Jonas Larholm gjorde 14 mål i Sävehof i början av 2000-talet. Boqvist lät målet rassla 15,16 gånger några gånger under sin sejour i RIK. Zachrisson nätade 16 borta mot Skövde förra? säsongen. "Tyvärr" så hamnar allt i skymundan av mr Stenbäcken som hängde 20 förra säsongen mot Lindesberg och efter det blir "ojojoj jävlar-reaktionen" allt svagare men 15 mål är mycket och ovanligt, även i Allsvenskan så grattis Erik Nilsson och välkommen in i Wartas Historiebok.

Matchen i sig var.. hmm, jag har svårt att analysera matcher rent taktiskt och enligt mig är en målutveckling i form av siffror och klassiska referat totalt ointressanta. Så "12-8 blev 12-11 för att sedan bli 12-13 innan halvlek", "I andra halvlek började Warta med boll och gjorde mål direkt, för att sedan släppa två bakåt" och "Bra domarinsatser matchen igenom" går totalt bort. Istället ska jag på ett personligt och kärleksfullt sätt refera matchen.

Viktor Harju Knutsen, en studsig ung målvakt gör sin debut i Lundbystrandshallen i afton, och vilken debut. Fick sista 15 på sig att vara tungan på vågen för att vända matchen. 6-7 räddningar av olika slag och utstrålade den entusiasmen som vi behöver i laget. Gött att se när nya går in och kör!

Mikael Bjäring leder laget på ett gött sätt. Hans känns som en given lagkapten och är positivt inställd till att just "Bjäras" tagit över den rollen. Bra dessutom med bollen i uppspelsfas;)

Erik "the Body" Nilsson är facit på hur träning och inställning till det man gör kan ge utdelning! Hört att han har en telefonkiosk i lägenheten hemma som han brukar gå in i innan han anländer till matcher och träning denna säsongen. Tillbaka till matchen och hans målskörd. Diskuterade i slutet av matchen med pappor Berg och Nyden, om han hade missat något. Kom endast på tre missar, vilket ger magiska 15 av 18. Avslutar med en bild där denna Stålman drar på sig sina underbara HPWkläder.


Patronbältet tilldelades idag Erik Nilsson med sina 18 avslut. Utan tvekan.


Vi vann förresten matchen, glömt skriva det. 30-27 efter en stark vändning från 18-22. Rätt bra publikstöd i slutet och verkar som att nya spelarna Viktor Harju Knutsen och Anton Alcén lockat en helt ny publik! Roligt!



Skånela - Rimbo 34-29. Inte speciellt otippat då Skånela säkerligen har bra koll på Rimboliret. Vad jag förstått det som ledde dom med nio mål som mest. Skånela är ett bättre lag än Rimbo som säkerligen kommer falla i tabellen snart.


Nu kom mina kära grannar över och jag ska ta den där segerölen som jag inte har i kylskåpet.


//nr 7.

Kommentarer
Postat av: Tommy

Länge leve bloggen

2011-11-20 @ 22:17:33
Postat av: Tobias

Har för mig att ``Boken´´ gjorde 18 i en sm-final mot drott typ 2002, men då var det om jag minns rätt 2 förlägningar som spelades också

2011-11-23 @ 01:42:49
Postat av: Berg

Stämmer säkert. "Boken" va ju något av ett fusk i elitserien på den tiden. Tur att han inte levererar den målskörden i allsvenskan i år :)

2011-11-23 @ 07:52:36
Postat av: Tobias

Var visst ``bara´´ 17. Nu i dagarna gjorde visst anders eggert 18 mål för flensburg. Alltid roligt med statistik :) Fortsätt uppdater bloggen. Den är grym!

2011-11-24 @ 00:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0