IK Sävehof Borde Granskas




Kan inte låta bli att kommentera det alla har snackat om i handbollssverige senaste dygnet:
Per Johansson laguttagning


Jag kan förstå att man kan bli irriterad på att vissa spelare inte kom med och att andra gjorde det.
Jag tycker att det är ett friskhetstecken från Per Johansson att man inte kan prenumerera på sin plats i landslaget. Det har man sett i alldeles för många andra landslag.
Sveriges damer har äntligen kommit upp på den nivån som man har önskat under så många år och detta är till mycket stor del Per Johanssons förtjänst.


Nu är det upp till bevis under VM för Sveriges damer som ska följa upp den starka prestationen från EM. Det kommer givetvis inte bli lätt men det ska bli spännande at se hur man hanterar ett visst favoritskap som faktiskt vilar på lagets axlar framöver.



Men mer om uttagningen och hur IK Sävehof har fyra spelare med.
Jag har läst lite kommentarer på sidor och bloggar runt omkring och kan inte annat än se den såkallade svenska avundsjukan i många av kommentarerna. Jag orkar inte bränna krut på det utan fokuserar hellre på det som känns mer sakligt och genomtänkt.
T.ex. så som synonymen "fp" skriver på Flincks Blogg:

"Att Sävehof har en dominerande roll i landslaget handlar nog inte bara om enskilda prestationer, utan också om vinnarmentalitet och förmågan att skapa kollektiv styrka. Samma saker som så med tiden har gjort damlandslaget så bra.
Jag har sett Sävehofs damer spela mindre bra många gånger - som första 30 igår - men jag kan inte minnas när man vek ner sig och tappade en match senast
."

Väldigt bra skrivet!
Kanske har förbundskaptenen haft det "fp" skriver i åtanke när han tar ut sin VM-trupp.

Smaka lite på detta:


17 spelare är uttagna i truppen. Av dessa har 11 spelare spelat i Sävehofs A-lag:
Cecilia Grubbström, Gabriella Kain, Jessica Helleberg, Hanna Fogelström, Isabelle Gulldén, Annika Weil-Fredén, Ulrika Ågren, Johannna Ahlm, Jenny Alm, Tina Flognman och Jamina Roberts.
6 spelare av dessa (Roberts, Grubbström, Fogelström, Helleberg, Johanna Ahlm, Gulldén) har varit med Sävehof från handbollsskolan. Tina Flognman kom till Sävehof när hon var 16 år.


Visst ska varje förening och lag tro på det dom gör och det dom utövar men det skadar inte att granska klubben drygt två mil utanför Göteborg.
Nåt måste dom ju göra rätt.


Eller hur?!




/nr. 7


Kommentarer
Postat av: Sävehof

Hej Alex,



Tack för detta. Vi skickar fribiljetter på posten.

Ps, det va lite väl äckligt fjäskigt. Försök hålla ner det lite nästa gång. Fick nästan kväljningar när jag läste det. =)



Kram från dina bästa kompisar i Sävehof

2011-11-03 @ 21:03:01
Postat av: Frank

Face the facts. Sävehof är överlägsna i Sverige för tillfället.

Jag är väldigt trött på alla negativa kommentarer. Mycket bra inlägg och rolig blogg, även om jag inte kan så mycket om Warta.



Keep up the good work!

2011-11-03 @ 22:11:44
Postat av: Hanna

Va kul med ännu en blogg som följer damhandboll. Big like + att Alex är sjuukt snygg!!

2011-11-04 @ 09:37:09
Postat av: zoloft

I really hope you are going to tell me more about this topic later on, many thanks


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0