Vart är Eklund från RIK?



Tänkte bara ge mig på ett kort inlägg då vi egentligen bestämt oss för ett uppehåll på bloggen över juletider.


Ikväll är det Bip-test. Vafan!? Dessutom ska västsvenska domarkåren löpa innan så det gäller ju att inte få stryk av någon av dom. Då blir nog inte coacher Prolle glada. Kan inte minnas när jag sprand Bip senast. Lite orolig är jag allt.



* * *



Sävehof - Alingsås igår, 1600 på läktaren är väl troligen Sävehofs bästa publiksiffra i elitserien i år. Det hördes inte. Tystare publik får man leta efter. Alingsås supportrar skrek och ville vinna mest. Denna bild speglas av på planen också. Oj, va imponerad jag var över Alingsås försvarspel igår. Otroligt! Att släppa 21 mål mot Sävehof i PaBo-hallen är en bedrift i sig, kan inte minnas när det hände senast. Max Darj är en fighter utan dess like. Tror inte han gjorde ett en misstag igår. Kan väl vara sin oförmåga att göra mål på den kontringen han fick chans till isåfall.

Släpper Sävehof 25 mål bör man vinna. Peter Johannesson är väl den tillsammans med Michael Apelgren som bör omnämnas. Den unge målvakten stod för 19 räddningar och landade tillslut på 45 i räddningsprocent. Sävehof stod för 19 tekniska fel!!! Victor Friden flippade in sitt 500 elitseriemål i karriären. Congratz!

Alingsås ser tunga ut och presterar Mäster-ligt i vissa matcher. Vi får se hur långt det räcker.



* * *



RIK förlorade med uddamålet borta mot Malmö. Hörde att Oscar Jenssen räddade Richard Hanish skott i slutsekunderna. Ett frågetecken kring RIK?

Vart är tränare Eklund?


Sedan domen på Nacor har vad jag sett inte Eklund varit på RIKs bänk. Någon som vet vad det beror på?



* * *



På torsdag är det innebandymatch mellan unga och gamla. Ska bli intressant och se om unga kan prestera bättre i den sporten. Innebandy är inte heller det min typ av sport. Vi kan konstatera att det är tur att jag valt handboll som idrott. Inte speciellt het i några av dom andra sporterna. Tur att man är med dom gamla :)




Tydligen så att Sverige är klart för OS-final i Handboll. Man blir ju inte överraskad. Göteborgs-Postens framsida!!



* * *



Nyårsfesten på Halta Lottas. Middagsbiljetterna börjar ta slut.



GOD JUL och GOTT NYTT ÅR
önskar vi på Från Samma Kant och HPWarta. Ta hand om er och njut av julefriden.


/ Chris och Alek
@fransammakant

Kommentarer
Postat av: Handbollarn

Eklund va ju med på RIKs bänk mot malmö i går

2011-12-20 @ 10:22:56
Postat av: Alek

Okej. Jag hörde detta. Då kanske jag ska ändra frågan till: "Vart har Eklund från RIK varit?"

2011-12-20 @ 10:28:47
Postat av: mm

Han har jobbat.

2011-12-20 @ 14:30:30
Postat av: christer

konkurs... Hur illa är det?? Efter 30 år i klubben gör det ont att läsa.

2011-12-20 @ 15:07:17
Postat av: Alek

Hej Christer. Efter att ha blivit lite mer insatt i ämnet igår så är jag ändå hoppfull :)

2011-12-20 @ 15:23:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0