"Som att Flinck skulle strunta i sina åtaganden"




Jag är av den sorten som, om man tar på sig något, fullföljer det. Det tillsammans med nöjet och intresset för att driva denna blogg. Jag sitter och knåpar och tänker på vad som kan vara intressant för dig. Som en journalist, eller en journaliststuderande som precis börjat på sin praktik och fått sina första stora uppdrag.


Det får mig att tänka på journalisten som skriver (skrev?) om Warta.. Var det Stina Forsberg hon hette?


Hon kanske har fått viktigare uppgifter än att följa handboll och Hisingens, för mig, stolthet, HP Warta.

Efter hårda förhandlingar har vi lyckats knyta detta unga stjärnskott till vår nya hemsida. Stina läser för tillfället på Journalisthögskolan och kommer att skriva reportage, göra intervjuer och lite annat smått och gott. Vi hälsar Stina välkommen till Hp Warta familjen. - Började allt lovande..


Google.se och "handboll Hp Warta", gav Stina lite mer kött på benen över vad hon tagit sig ann. Jag tror Stina på riktigt börjar bli intresserad av Warta och vårat lag.
"Va roligt med någon som skriver om oss", minns jag att jag tänkte. Jag började fundera på vad jag själv skulle säga om jag blivit attackerad av Stinas provocerande och tuffa frågeställningar. Var faktiskt lite nervös..


Starstruked - med Tommy Petterson var första delen i reportageserien. Stina letar förgäves efter Tommy efter en träning. Sebastian Björk och Erik Nilsson stöter på Stina nere i HPW Lounge.
Vart är Tommy?
Ingen har sett honom i omklädningsrummet efter träningen. Jag har tänkt på detta i efterhand och insåg att Tommy åkte med vår målvakt, Tobias Lundin.
Var det en måndag?
Jo, visst. Så var det. Måndagar är dagar då brödet är färskt i affärerna och därmed obligatoriska "handlardagar" för Tobias. Dom dagarna är han i bilen innan jag hunnit ta mig av den neongula västen och lagt i bollvagnen. Tommy måste varit med där.


Stina fick vända hemåt, kanske ledsen och förnedrad.

Var detta slutet av hennes så korta journalistkarriär?
Var det nobben av den stora och uppsnackade stjärnan Tommy Pettersson som tog knäcken på detta unga stjärnskott?

Hon har inte visat sig sedan dess och vi har undrat i laget var hon tog vägen.


Så Stina, om du ser detta. Förlåt för att vi inte tog dig på allvar. Vi var väldigt entusiastiska över vad du skulle skriva om oss och tycker det är väldigt tråkigt att du lämnade oss. Vi är besvikna över att ditt intresse för Warta inte visades vara större än ett litet bakslag. Tänk om Flinck skulle strunta i sina åtaganden för att en stjärna inte dyker upp på bestämd tid? Inte professionellt av dig Stina och mycket tråkigt.   


Snälla Stina. Lägg en kommentar på detta inlägget och förklara kort och gott din sida av historien och varför du inte fullföljde ditt uppdrag som du tog dig ann. Jag vet att vi inte är likadana allihoppa.



Kanske kan vi här på bloggen få en intervju med dig? Du kanske behöver bearbeta sveket från Tommy? Du kanske kan dra nytta, i din förhoppningsvis långa karriär som journalist, av att få sitta i intervjuoffrets sits och svara på frågor som du i regel brukar ställa.



Va säger du Stina? Ge oss ett tecken... för vi saknar dig.





/Alek

@fransammakant




Kommentarer
Postat av: Stina Forsgren

Hej Alexander!



Vilken rolig blogg ni har, verkligen med glimten i ögat (hoppas jag!). Jag får villigt erkänna att jag har prioriterat annat än mitt livslånga uppdrag som skribet åt HP Warta. Befinner mig för tillfället i Sierra Lione och arbetar som volentär för läkare utan gränser. Innan jag åkte tittade jag på några matcher med Warta och blev helt biten. Aldrig en lugn stund och såå spännande! Spelar du också handboll eller bloggar du bara om det? Klart jag ställer upp på en intervju! Jag kommer hem till nyår, skall ju på din fest på Halta Lottas!



Vi ses då!



Stina

2011-12-06 @ 10:47:28
Postat av: Alek

Hej Stina!

Kul att höra ifrån dig. Hoppas allt är bra med dig där borta. Fint av dig att ställa upp för mäånskligheten och de som verkligen behöver. Men vi behöver dig här hemma också. ;)

Ska bli riktigt kul att träffa dig på nyårsfesten på Halta Lottas. Kanske kan snacka ihop oss lite mer där och då? Hade vart kul att få göra en intervju med dig för bloggens räkning och skulle det vara så att du vill gästblogga här så säg bara till.



Hörs när du är hemma igen! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0