Nyförvärv till HPW!



Tänkte kommentera lite angående vårat senaste nyförvärv och den gigantiska presentation som ägde rum 12:00 i Lundbystrand 1.

Funderade länge imorse när jag åkte runt med min GBG Energi bil varför stora folkmassor vallfärdade ner mot gamla varvet och Lindholmen. Har det med den nya mosken att göra? Hur kan jag ha missat detta? Plötsligt såg jag en svart limosine komma glidandes på Herkulesgatan. Jag började åka efter och följde den hela vägen tills den stannade utanför parkeringen på baksidan av Lundbystrand. (där vi brukar flåsa när vi kör våra monster-intervallpass.)

Chaffören öppnar dörren och ut kommer en bekant person.. Ser ut att härstamma från någon form av bondasläkte.
3 stora män i kostym leder in han i Lundbystrand 1. Jag följer efter. Festlig stämning, läktarna är fullsatta. Krister Broman står vid micken och vrålar ut: Välkommen till HP Warta, Kristoffer Myrfalk! Myran, som han kallas lunkar in med en fet pej under läppen och nynnar med till Yellow - The Race.

En spelarpresentation på klassisk Warta manér.



Hmm, så kunde det varit.
Myran ska vara lite backup för Sonson och Seb. Han har ju ett deluxe arbete som säljare på Taxi Kurir som tar mycket tid så han hinner bara träna sporadiskt. Men vi är glada att han hinner ta sig lite tid för vi är i behov av goa gubbar i laget då Bergman valt att lägga ner elitsatsningen och börjat "runda" på helgerna igen.

/nr7

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0