Hooolaaa Compadres!



Efter ett par härliga dagar i Barcelona har AB tydligen dragit igång en blogg och tjatat på att få ett debutinlägg av mig, pronto. Semester är tydligen inte OK som ursäkt. Så här sitter man, sista kvällen på Hotell W (ni kan googla det om ni vill) och knåpar. De senaste dagarna har jag nämligen bara varit en unik besökare i mängden. Tydligt är ju att att AB skakar knäna av sig för någon form av motangrepp från mig.
Men, så småsint skulle jag aldrig vara. Låt mig redogöra varför:
För det första, varför skulle jag dissa AB för att han bor hos sin kära mor? För det första, är jag oerhört glad över att han har någon att hänga med om kvällarna. Vissa slutar gå ut när de skaffar tjej. Vissa har, tja, andra anledningar.
För det andra, så är det jag kanske har saknat mest de nio åren jag bott hemifrån att ha "FF". Vakna på lördagsförmiddagen, morsan har lagt 500 spänn på köksbordet och så länge man inte har Klimpen som polare så är helgen fylld av av pizza-kartonger och folköl. Det var något jag verkligen uppskattade, och som jag vidare kan tänka mig att man verkligen uppskattar mer och mer med åren. Är det så Alex?
Att AB sen oroar sig för att jag ska hetsa honom för en sketen straff i ett viktigt läge, för att han nämner en miss i en träningsmatch mot wassarna? Jag ska helt ärligt säga att AB är en duktig kille. Bra teknik, bra spänst och hyfsat snabb. Inte bara det, killen är bara 26 år gammal. Oundvikligt är att HPW endast är en hållplats på vägen för den här killen. Jag är bara stolt över att ha fått möjlighet att träna vid hans sida på vägen. Och framförallt, samtidigt fått en god vän.
Förhoppningsvis ska vi tillsammans kunna göra detta till en ball grej ihop. Inget kommer lämnas oberört.

Jag vill passa på att välkomna er nykomlingar: Johnny flipper, Håckey, Tommy-Baby samt vårt senaste tillskott Myrfalk! Sköna lirare allihop!

Match mot Heid och min gamla vapendragare Jerry Crona imorgon. Watch out gamling.

Passar på att avsluta med ett klassiskt Alex Berg citat:
-"SuperSeb, vi är ju bra polare, åkt på semester ihop och så vidare. Hur kommer det sig att när jag hänger ute på ställen så hänger du på inneställen?"
-"Jadu Alex, det kan man fråga sig (Kollar på Lill-babs tröjan)...."

Tack för mig & Tack för att Ni tog er tid.


/6.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0